7 טיפים למנהלים מצליחים

למנהלים בכל רמה בארגון יש אתגר לא פשוט, להוביל את הצוות שלהם ליעדים ולהצלחה. בין אם זהו תפקיד הניהול הראשון שלכם או שאתם מנהלים מנוסים, יש כמה כללים שיעזרו לכם להוביל את הצוות או הארגון שלכם להצלחה.

 

  1. שתפו את העובדים ביעדי המחלקה ובמטרותיכם

אתם נמדדים לפי יעדים מסוימים, חלקו את המידע הזה עם העובדים. אם הוגדרו מטרות ברורות ויש שינוי בסדרי העדיפויות של המשימות המוטלות על המחלקה שלכם, תקשרו זאת לעובדים. שקיפות מובילה למטרה משותפת ולעבודת צוות, חוסר בהירות ושינויים מרגע אחד למשנהו, מובילים למתחים, עומס מיותר ובמקרים חמורים יותר לקונפליקטים בין עובדים או מחלקות.

  1. ערכו משוב תקופתי עם הצוות שלכם

לכולנו לפעמים יש את הנטייה לעבוד על טייס אוטומטי, לעיתים יש את הרושם שהכול מתנהל על פני מי מנוחות למרות שלא כך הדבר. שיחת משוב עם עובד תעזור לו להשתפר ותעזור לכם לשמוע על בעיות קטנות לפני שהן הופכות לחמורות.

3. הכירו במגבלותיכם והתמודדו איתן

לרוב, עובדים המקודמים להיות מנהלים הם עובדים שהצטיינו בתפקידם האחרון, אך לאו דווקא כמנהלים. כעת, בתפקידם החדש הם נדרשים לבצע משימות חדשות, שלא בכולן הם מצטיינים.

כדי להצליח בתפקיד החדש אין טעם לטאטא את נקודות החולשה מתחת לשטיח. האצילו סמכויות כשניתן, לימדו כשיש צורך בהכרת נושא חדש. זכרו שעליכם מוטלת החובה להשלים פערי ידע הנוגעים לידיעות או לכישורים שלכם במעבר מהתפקיד הקודם לתפקיד החדש.

 

4. ביקורת אומרים פנים מול פנים, דברי שבח בפומבי

לעיתים יש צורך להעיר לעובדים ולהסביר היכן טעו. זכרו לעשות זאת פנים מול פנים ולא לפני חברי הצוות האחרים. חשוב להעביר לעובד שאתם מצפים ממנו להשתפר ולהסביר כיצד עליו לעשות זאת. הפכו שיחת ביקורת לשיחת למידה.

מהצד השני, כולנו שמחים לקבל הכרה על מאמצינו ורוצים שגם אחרים יידעו זאת. על כל מנהל למצוא הזדמנות לומר מילה טובה.

5. אל תתייחסו לכל אחד מאנשי הצוות שלכם אותו הדבר

לכל אחד מאיתנו יש חוזקות וחולשות שונות. הדבר נכון לאנשי הצוות שלכם, אל תנסו להתייחס לכל אחד בדיוק אותו דבר, במקום זאת, חשבו על הדרך הטובה ביותר לעבוד עם הצוות. תחשבו על הדרך שבה ניתן להניע כל אחד מהעובדים ולחזק אותו בתפקידו.

6. הקשיבו ושאלו שאלות

לעיתים אנשי הצוות שלכם יכולים להעלות נקודות חשובות הקשורות לדברים שניתן לשפר בארגון. מנהלים לא תמיד מתייחסים להערות אלה וחבל, יכול להיות שהם מצביעים על דברים שעשויים להיות קריטיים לעתיד החברה. כך שאם עובד מעלה נקודה שלא חשבתם עליה, אל תבטלו אותה אלא תשאלו שאלות ותגיעו לתובנות חשובות.

7. דוגמא אישית

הצוות שלכם רואה אתכם בכל יום, והוא רואה כיצד אתם מתנהגים. אם תשמרו על ישירות, פתיחות מחשבתית, הקשבה וכדו' ביחסים שלכם עם הסובבים אתכם, כך יתנהגו גם עובדי הצוות שלכם. לעומת זאת, אם תנהגו בחוסר רגישות או שתהיו עסוקים בפוליטיקה פנימית וסכסוכים, זה יחלחל לצוות שלכם וזאת תהיה האווירה בעבודה מדי יום.

דוגמא אישית היא הדבר החשוב ביותר בסגנון הניהול שלכם, אל תשכחו את זה.

 

מרכיבים רבים הופכים מנהל למנהל טוב. זכרו שעליכם ללמוד דברים חדשים ולהיות בשיפור מתמיד. בהצלחה!