סמינרים מקצועיים: אתונה 2019

במהלך שנת 2019 העמותה לקידום מקצועי וחברתי עורכת מספר סמינרים מקצועיים באתונה, בירת יוון.

סמינרים באתונה

רקע היסטורי על יהדות יוון

אתונה, בירת יוון, היא עיר מרתקת ולה היסטוריה יהודית עשירה. יהודים התיישבו ביוון כבר במאה ה-4 לפני הספירה, והקהילה היהודית במדינה הלכה ושגשגה כאשר היא קלטה יהודים ספרדים לאחר גירוש ספרד ויהודים אשכנזים שברחו מפוגרומים במזרח אירופה. ערב מלחמת העולם השנייה, חיו קרוב ל- 80,000 יהודים ביוון, ומרכז הקהילה היהודית ביוון הייתה העיר סלוניקי. הקהילה היהודית העתיקה ובעלת המסורת הייחודית סבלה תחת השלטון הנאצי, לאחר כיבוש יוון בשנת 1941. כשני שלישים מכלל אוכלוסיית יהדות יוון נספה במהלך השואה, ורבים מהיהודים שנותרו בחיים העדיפו עם סיום המלחמה, לעלות לארץ ישראל או להגר למדינות אחרות כארה"ב וקנדה.

כיום, חיים למעלה מ- 5,000 יהודים ביוון, כאשר יותר ממחציתם גרים בעיר הבירה אתונה.

אתונה 2019

ראשון – חמישי
טיסות חברת אגיאן:
הלוך 05:10 חזור 23:55.

בסיס אירוח לינה וארוחת בוקר.
מחיר 1550 ₪ לעמית*.
תכנית הסמינר (ייתכנו שינויים):
יום ראשון: תל אביב – אתונה
טיסה בוקר ישירה מנתב"ג לאתונה בירת יוון. לאחר הנחיתה, סיור היכרות עם העיר הכולל את האתרים המרכזיים וביניהם כיכר סינטגמה, ארמון המלך והגן הבוטני.
יום שני: סיור מקצועי באתונה
סיור מקצועי בדגש על תהליכי העבודה במגזר הציבורי. הביקור יכלול מצגת ודיון על המבנה הארגוני של המגזר הציבורי ביוון וההבדלים מול הנהוג בארץ, פגישה עם עמיתים מקומיים ודיון על שיטות העבודה. לאחר מכן, נמשיך לסייר בעיר בדגש על אתריה ההיסטוריים והעתיקים של העיר, שווקיה הצבעוניים, הטיילת למרגלות האקרופוליס ורובע הפלאקה.
יום שלישי: אתונה היהודית, אנדרטת השואה, בית הכנסת ובית חב"ד
יום זה מוקדש לקהילה היהודית ולזכרון השואה באתונה. נכבד את ההיסטוריה היהודית בת למעלה מאלפיים שנים. נבקר בבית הכנסת, במוזיאון היהודי ואנדרטת השואה. באנדרטת השואה נערוך טקס זיכרון לנספים.
יום רביעי: חלקידה (חצי האי אוויה) היהודית וערב גיבוש
היום יתחיל בביקור בחצי האי אוויה שבו נמצאת העיירה חלקידה המקסימה, לה יש היסטוריה יהודית עשירה. לאחר ביקור בבית הכנסת המקומי והרצאה, נבקר בטיילת ונשמע הסבר על תופעת הגאות והשפל הייחודית למקום. משם נצעד אל אנדרטת הזיכרון לזכרו של הקולונל מרדכי פריזיס, קצין יהודי שנהרג בשנת 1940 במלחמה בין יוון לאיטליה, במהלך
מלחמת העולם השנייה. בשעות אחר הצהרים נחזור לאתונה ובערב נצא לטברנה מקומית, לארוחת ערב והופעה.
יום חמישי: פיראוס, אגם ווליגאמני וחזרה לתל אביב
לאחר עזיבת המלון בבוקר, נסע לעיר הנמל פיראוס ונטייל בנמל ובעיר העתיקה. לאחר מכן, ניסע לאורך החוף עד שנגיע לאגם ווליאגמני היפה והחמים. בתום הסיור נבקר במרכז קניות לקניות אחרונות לפני החזרה לארץ, ובלילה נחזור לארץ.