27 "הבמה היא מראה שבה אני בוחרת לשקף חומרים שנוגעים במגדר נשי. זה מאוד קשה להביא לקהל נושאים כמו אהבת נשים או אהבת גברים. אנשים לא רוצים לגעת בזה למרות שזה משהו קיים ואמיתי, ויש המון דעות קדומות. תפקידו של התיאטרון הוא להאיר את המציאות דרך הבמה." "בהחלט, אבל זה חייב להיות מעניין, כתוב טוב ושיהיו שחקנים מצוינים. הבמה היא מראה שבה אני בוחרת לשקף חומרים שנוג ־ עים במגדר נשי. זה מאוד קשה להביא לקהל נושאים כמו אהבת נשים או אהבת גברים. אנ ־ שים לא רוצים לגעת בזה למרות שזה משהו קיים ואמיתי. יש המון דעות קדומות. תפקידו של התיאטרון הוא להאיר את המציאות דרך הבמה. אפשר לעשות את זה בהמון דרכים. אנ ־ חנו לא תיאטרון לאומי, אני לא חייבת לשמור על איזון. אני מנסה לעשות תיאטרון רלוונטי." ל � התכנייה של ההצגה משופעת בתוכן ר וונטי להבנת הפסיכולוגיה וההיבטים המשפ ־ טיים שעומדים מאחורי יחסי הכוחות בזוגיות. בין היתר, היא כוללת פירוט של הדרכים הר ־ בות שבהן השימוש בכוח יכול ללבוש צורה. נראה שהתכנייה, מעבר לתפקידה בשיווק ההצגה, עשויה לשמש גם כמדריך לזיהוי אלימות בחיי היום יום, הרבה אחרי שהאורות כבו והקהל הלך הביתה. את אישה חזקה שכבר הרבה שנים פועלת בתיאטרון הישראלי. נפגשת באלימות השתו ־ קה הזאת במהלך הקריירה שלך? "איזו שאלה? ברור. אני יכולה לכתוב על זה ספר. התחלתי מאוד צעירה והייתי האישה היחידה שניהלה תיאטרון. השאלה הראשונה שנשאלתי על ידי ראש עיריית באר שבע כשה ־ תחלתי לנהל את תיאטרון באר שבע היתה: איך תוכלי לעשות עוגה עם ביצה אחת? לא הבנ ־ תי את השאלה. אני לא אופה עוגות ולא היה לי מושג עם כמה ביצים בכלל אופים עוגה. אחר כך הסבירו לי שהוא בעצם ניסה להגיד לי שיהיו מעט מאוד משאבים לתיאטרון. הוא השתמש בדוגמה שכאילו, בעיניו, היתה לקוחה מהעולם שלי 'העולם הנשי'. האם הוא היה שואל גבר את אותה השאלה? כנראה שלא. לגבר הוא כנראה היה אומר שיהיו לו תקציב מאוד נמוך ומדבר איתו בגובה העיניים." זאת שאלה שעולה גם מתוך צפייה בהצגה: מה בעצם הגברים לא מבינים? "זאת שאלה טובה. הם בכלל לא מבינים את מנגנוני השליטה. זאת שליטה על ההח ־ לטות, על הכסף, על חשבונות הבנק. גברים, מהרגע שהם נולדים הם בדרך כלל שולטים. הם לא מבינים מה הבעיה, כי הם בסדר. הם מרגישים שהכל בסדר ולא מבינים מה נשים רוצות. החוויה שחוות נשים בתוך יחסי הכוח היא לא דומה לחוויה שלהם. אני מאמינה מתוך ההצגה ״זוג״, צילום: כפיר בולוטין באדיבות תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=