24 2022 ספטמבר | עמיתים לתיאטרון יש כוח להאיר את האפלה א דם נורמטיבי חוזר לביתו החמים ובידיו זר פרחים. הוא מנסה לפייס את אשתו, אך ויכוח תמים בין בני הזוג יוצא משליטה עד שהאישה דוקרת את בעלה בירכו ונעצרת. המקרה האלים מגיע לטיפולו של זוג עורכי דין צעירים, שמקיימים ביניהם קשר רומנטי טרי. כך נפתחת ההצ ־ גה "זוג" מאת עדנה מזי"א שמוצגת בימים אלה בתיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר, בבימויו של אילן רונן. המשפט המתנהל בעניין הדקירה פותח בפני הצופים צוהר למתרחש מאחורי דלת ביתם של הזוג, והצופים מקבלים הצצה לפינות הנסתרות ביחסים שבינו לבינה. כך נוגע המחזה בטאבו של יחסי הכוחות בין גברים לנשים, דווקא במקום המקודש לכאורה – הבית. במהלך המשפט נחשפים סודות אפלים המסתתרים מאחורי החזות הזוגית ההרמונית לכאורה, ועורכי הדין הצעירים מקבלים אף הם שיקוף למערכת היחסים שבה הם עצמם נמצאים ונדרשים להגיע להכרעה בשאלת הזוגיות שלהם. הספקטרום הרחב של האלימות השתוקה שמשתקף ביחסיהם של שני הזוגות עומד בצילו של זוג שלישי במחזה, הוריה של עורכת הדין, שגם ביניהם שררה מער ־ כת יחסים אלימה. מה שהופך יותר מכל התיאטרון עבורההואלארקההצגההטובהבעיר, אלאהבמההרלוונטית ביותר לשיקוף המציאות האפלה שהחברה מנסה להדחיק. עם תפיסת עולם מגובשת ומעוררת השראה זו עיצבה ציפי פינס, מנכ"לית והמנהלת האומנותית של תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר, את התיאטרון בדמותה ובצלמה. ההצגה "זוג" היא רק חלק מרפרטואר ההצגות המרשים, שלא רק מהנה את הקהל הרב, אלא מעורר בו בראיון בועט במיוחד ציפי פינס שאלות ותובנות על החיים עצמם. | מאיה רונן |
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=